Dialeri

|

Dialeri

Dialeri su zlonamerni programi koji se instaliraju prilikom posete sajtovima sumnjivog sadržaja, i glavni su razlog zašto su korisnici interneta pogođeni visokim telefonskim računima. Prilikom posete takvom sajtu, korisniku se obično pojavi prozor ili neki upit gde treba da klikne da bi nastavio dalje. Korisnici računara obično na to klikću automatski i ne razmišljajući šta nakon toga može da ih snadje. Kada se to desi onda je kasno. Na korisnikov računar instalira se dialer koji se sam podesi da krene u pravljenje štete prilikom svakog startovanja računara.
Šta se dešava? Tokom postojeće konekcije, dok vi mislite da bezbedno krstarite internetom, dialer prekida Vašu konekciju i neprimetno po Vas uspostavlja vezu sa nekim drugim serverom, koji je obično u nekoj udaljenoj zemlji. Od samog dialera zavisi koja će to zemlja biti, ali uglavnom su to zemlje koje su kod Telekoma Srbija smeštene u IV i V grupu, i impulsi u tom slučaju rastu velikom brzinom (svaku 1 ili 2 sekunde). Šta Vam se dogodilo, saznaćete tek kada Vam stigne račun za telefon, ali tada je već kasno. U tom slučaju Vi ste ljuti i na provajdera i na Telekom, ali račun ćete morati platiti jer su u pitanju internacionalni pozivi koje i Telekom mora da plati odgovarajućim kompanijama. Da bi se ovakve situacije izbegle, Telekom Srbija je sa svoje strane organizovao službu koja će na dnevnom nivou pratiti potrošnju svojih klijenata. Svaki korisnik koji u toku 24h potroši preko 2000 impulsa biće obavešten od strane Telekoma.


Zvanično saopštenje Telekoma Srbija, povodom visokih telefonskih računa i dialera:

Poštovani,
U cilju veće informisanosti krajnjih korisnika Internet usluga o mogućim pojavama neželjenog saobraćaja pri korišćenju Internet usluga, dostavljamo vam primere analize neželjenog saobraćaja u skladu sa SNS procedurom (Sprečavanje nepravilnog saobraćaja).Na osnovu analize neželjenog saobraćaja korisnika Interneta (date u prilogu) došli smo do sledećih zaključaka:
- Većina korisnika koji su imali međunarodne pozive generisane sa PC-a, koje pozivamo prema proceduri SNS, iznenađeni su ali nakon razjašnjavanja problema zahvaljuju se na pozivu i mole nas da ih i dalje obaveštavamo o prekomernoj dnevnoj potrošnji (preko 2000 impulsa u toku dana).
- Korisnici nas pitaju za savete u vezi sa mogućnostima sprečavanja ove pojave (antivirusni softver, zabrana odlaznih poziva...).
- Korisnici koji imaju izuzetno veliku potrošnju "traže krivca" na relaciji "Telekom Srbija" a.d - Internet provajderi, i neke od njih je teško ubediti da ni jedni ni drugi nisu krivi. Smatramo da je neophodna šira akcija informisanja korisnika o ovoj pojavi i efikasnost u preduzimanju mera na njenom sprečavanju.
- Operateri koji sprovode proceduru SNS su odličan izvor informacija o novim slučajevima konekcija sa međunarodnom tarifom.
Kao što vidite, Telekom Srbija je preduzeo sa svoje strane sve što je u njegovoj nadležnosti.
Korisnik sa svoje strane može da preduzme sledećih nekoliko koraka:
- da obrati pažnju koje sajtove posećuje,
- da obrati pažnju na nivo bezbednosti u browseru koji koristi,
- da instalira neki antivirusni program,
- da uz pomoć Telekoma Srbije zabrani pozivanje međunarodnih brojeva, ako mu to ne treba.

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 Antivirusi | Template Blue by TNB